Uitbreidingen2017-12-07T14:35:14+00:00

Uitbreidingen

Hieronder vind je een overzicht van de mogelijke uitbreidingen op onze diensten. Staat je gewenste uitbreiding er niet bij? Informeer dan naar de mogelijkheden.

Shared hosting Linux

Je kunt je hostingpakket eventueel uitbreiden met een database of extra schijfruimte.

 Schijfruimte   Maandelijks    Jaarlijks
1 GB (web of e-mail) € 0,75 € 9,00
Database
MySQL
Je kunt één of meerdere MySQL-databases koppelen aan je website. Ideaal als je bijvoorbeeld een CMS, webshop of een forum wilt gebruiken.
gratis gratis
Schijfruimte MySQL
Voor het bepalen van de gebruikerslimiet maken wij gebruik van een zogenaamde Fair Use Policy. Dit houdt in dat wij het gemiddelde gebruik per klant berekenen en vervolgens bepalen dat dit de limiet is die een klant mag gebruiken. Je mag dus niet meer gebruiken dan de gemiddelde gebruiker. Heb je wel een (structureel) hoger gebruik dan de FUP toestaat? Dan zullen wij contact met je opnemen om te bespreken wat de mogelijkheden zijn om het verbruik omlaag te brengen of om je abonnementstype te wijzigen.
Fair Use Fair Use

Shared hosting Windows

Je kunt je hostingpakket eventueel uitbreiden met een database of extra schijfruimte.

 Schijfruimte   Maandelijks    Jaarlijks
1 GB (web of e-mail) € 0,75 € 9,00
Database
MSSQL
Je kunt één of meerdere MySQL-databases koppelen aan je website. Ideaal als je bijvoorbeeld een CMS, webshop of een forum wilt gebruiken.
gratis gratis
Schijfruimte MSSQL
Voor het bepalen van de gebruikerslimiet maken wij gebruik van een zogenaamde Fair Use Policy. Dit houdt in dat wij het gemiddelde gebruik per klant berekenen en vervolgens bepalen dat dit de limiet is die een klant mag gebruiken. Je mag dus niet meer gebruiken dan de gemiddelde gebruiker. Heb je wel een (structureel) hoger gebruik dan de FUP toestaat? Dan zullen wij contact met je opnemen om te bespreken wat de mogelijkheden zijn om het verbruik omlaag te brengen of om je abonnementstype te wijzigen.
Fair Use Fair Use

Dedicated hosting: Algemeen

Je kunt je server uitbreiden met diverse hard- en software-oplossingen. Indien je jouw server ná oplevering hardwarematig wenst uit te breiden, geldt een eenmalige toeslag van € 150,00. Voor hardware-uitbreidingen vóór oplevering worden geen eenmalige toeslagen gerekend.

 Hardware   Vanaf SLA   Linux/Windows   Eenmalig   Maandelijks   Jaarlijks
2 GB extra geheugen
2 GB extra DDR3-geheugen.
0  Linux Windows  € 0,00   € 5,00   € 0,00
Control panels
E-synergy
Middels het E-synergy control panel is het mogelijk om domeinen te registreren, hostingpakketten aan te maken, DNS- en nameservers, alsook je e-mail-, FTP- en forward-instellingen te beheren.
4  Linux Windows  € 0,00  € 0,00  € 0,00
Direct Admin 0  Linux  € 0,00  € 3,50  € 0,00
Cpanel 0  Linux € 0,00 € 14,95 € 0,00
IP-adressen
Extra IP-adres
Standaard leveren wij je dedicated server op met 2 IPv4-adressen en een /64 IPv6-blok. Het is mogelijk om extra IP-adressen af te nemen. Neem hiervoor contact op met onze supportafdeling.
0  Linux Windows € 0,00 € 0,00 € 15,00
Databases
MySQL
Je kunt één of meerdere MySQL-databases koppelen aan je website. Ideaal als je bijvoorbeeld een CMS, webshop of een forum wilt gebruiken.
0  Linux € 0,00 € 0,00 € 0,00
Access
Je kunt een onbeperkt aantal Access-databases aanmaken.
0  Windows € 0,00 € 0,00 € 0,00
MS SQL Shared (25 Mb)
Je kunt één of meerdere MSSQL-databases koppelen aan je website. Ideaal als je bijvoorbeeld een CMS, webshop of een forum wilt gebruiken
0  Windows € 0,00 € 30,00 € 0,00
Abonnement SMS-20
Je kunt een SMS-monitoringabonnement afsluiten waarmee je automatisch per SMS op de hoogte wordt gebracht als er een storing op je server is. Dit abonnement is inclusief 20 SMS-jes.
0  Linux Windows € 0,00 € 20,00 € 0,00
Extra SMS
Bij het SMS-20 abonnement zijn standaard 20 sms-jes inbegrepen. Extra sms-jes worden automatisch in rekening gebracht.
0  Linux Windows € 0,15 € 0,00 € 0,00
Shared back-up
10 GB extra
Back-up: elke 24 uur opgeslagen op een aparte server. Deze server deel je met andere gebruikers.
0  Linux Windows € 0,00 € 10,00 € 0,00

Dedicated hosting: SLA’s

De responsetijden bij calamiteiten worden gedefineerd in een zogenaamd Service Level Agreement, ook wel SLA genoemd. Standaard wordt je dedicated server opgeleverd met een SLA 0.

 Service Level Agreement   Responsetijd   Hardware   Software   Linux/Windows   Maandelijks
SLA 0
Tijdens kantooruren (09:00 tot 17:30) melden van hardwarestoringen x 5 werkdagen per week x uiterlijk volgende werkdag werken aan een oplossing.
8 x 5 x NBD Ja Nee Linux Windows € 0,00
SLA 1
Van 08:00 uur tot 20:00 melden van hardwarestoringen x 5 werkdagen per week x uiterlijk binnen 4 uur werken aan een oplossing.
12 x 5 x 4 Ja Nee  Linux Windows € 30,00
SLA 2
Van 08:00 uur tot 20:00 melden van hardwarestoringen x 7 dagen per week x uiterlijk binnen 4 uur werken aan een oplossing.
12 x 7 x 4 Ja Nee  Linux Windows € 60,00
SLA 3
24 Uur per dag melden van hardwarestoringen x 5 werkdagen per week x uiterlijk binnen 4 uur werken aan een oplossing.
24 x 7 x 4 Ja Nee  Linux Windows € 120,00
SLA 4
Van 08:00 uur tot 17:30 melden van hard- en softwarestoringen x 5 werkdagen per week x uiterlijk volgende werkdag werken aan een oplossing.
8 x 5 x NBD Ja Ja  Linux Windows € 140,00
SLA 5
Van 08:00 uur tot 20:00 melden van hardware hard- en softwarestoringen x 5 werkdagen per week x uiterlijk binnen 4 uur werken aan een oplossing.
12 x 5 x 4 Ja Ja  Linux Windows € 160,00
SLA 6
Van 08:00 uur tot 20:00 melden van hard- en softwarestoringen x 7 dagen per week x uiterlijk binnen 4 uur werken aan een oplossing.
12 x 7 x 4 Ja Ja  Linux Windows € 185,00
SLA 7
24 uur per dag x 7 dagen per week melden van hard- en softwarestoringen x uiterlijk binnen 4 uur werken aan een oplossing.
24 x 7 x 4 Ja Ja  Linux Windows € 225,00

Dataverkeer en bandbreedte

Je dedicated server is standaard voorzien van 50 GB dataverkeer per maand. Je hebt de mogelijkheid om vooraf extra dataverkeer in te kopen.

  Extra dataverkeer   Maandelijks   Overschrijding per GB
Zonder uitbreiding
Tijdens kantooruren (09:00 tot 17:30) melden van hardwarestoringen x 5 werkdagen per week x uiterlijk volgende werkdag werken aan een oplossing.
n.v.t € 0,75
100 GB
Van 08:00 uur tot 20:00 melden van hardwarestoringen x 5 werkdagen per week x uiterlijk binnen 4 uur werken aan een oplossing.
€ 40,00 € 0,40
250 GB
Van 08:00 uur tot 20:00 melden van hardwarestoringen x 7 dagen per week x uiterlijk binnen 4 uur werken aan een oplossing.
€ 95,00 € 0,38
500 GB
24 Uur per dag melden van hardwarestoringen x 5 werkdagen per week x uiterlijk binnen 4 uur werken aan een oplossing.
€ 175,00 € 0,35
1000 GB
Van 08:00 uur tot 17:30 melden van hard- en softwarestoringen x 5 werkdagen per week x uiterlijk volgende werkdag werken aan een oplossing.
€ 320,00 € 0,32

Dataverkeer vs bandbreedte

Om uit te rekenen of een bandbreedte-abonnement gunstiger voor je is dan een dataverkeerabonnement, kun je de volgende rekensom maken. Maak een schatting van de hoeveelheid Gigabytes die de server in zijn geheel maandelijks gaat verbruiken (bijvoorbeeld 600 GB). Deel dit getal door 300 en je houdt (grofweg) het aantal Mbits over. In dit geval: 2 Mbit.

Voorbeeldberekening
– Dataverkeerabonnement: 600 GB = EUR 320,00
– Bandbreedte-abonnement: 2 Mbit x EUR 55,00 = EUR 110,50

In dit geval is een bandbreedte-abonnement voordeliger dan een dataverkeerabonnement.

Piekbelasting bandbreedte

Een bijkomend voordeel van het afnemen van een Mbit-abonnement is dat de berekening plaatsvindt op basis van het 95% principe. Dit houdt in dat je per maand maximaal 5% mag pieken zonder dat je daar extra voor betaalt.